"רגש כואב" - Acupunctherapy

גישה טיפולית אשר פיתחתי, המשלבת טיפול בכאב ובבעיות פנימיות דרך שחרור נטל הכאב הנפשי.

הגישה התגבשה אצלי מתוך התנסות מתמשכת במפגשים קליניים רבים עם לקוחות כואבים אשר הרופאים לא יודעים כיצד לעזור והלקוחות מצידם כבר מדוכאים ולא יודעים מה יש להם.

את התלונות ניתן לחלק לשתי קבוצות עיקריות:

תלונות כאב ותלונות על מחלות פנימיות.

במקרים רבים של כאב ומחושים שונים לא ימצא כל ממצא בבדיקות המתבצעות על ידי הרפואה המערבית והאדם ממשיך לסבול מכאב אמיתי, מייסר והפוגע באיכות החיים, אך כאמור ללא כל מענה או הקלה מספקים, לא באמצעות כדורים ולא ניתוחית.

ניקח לדוגמה כאבי גב:

בכל סקירות הספרות הרפואית בנושא כאבי גב לא נמצאה עד כה שום עדות מדעית על כך ששינויים מבניים קשורים לכאב. כך למשל אצל כשליש מהאוכלוסייה קיים בלט או פריצת דיסק מבלי שהם סובלים מאיזה שהוא כאב או יודעים על פריצת הדיסק.

אותו הדבר באשר למחלות דלקתיות ומחלות רבות נוספות

במשך השנים התבוננתי והעמקתי במקרי התלונות השונות ומצאתי במקרים רבים את המשותף הברור: הכאב הוא כאב של נטל נפשי.

כאשר האדם חי את חייו תחת דאגה, פחד וניסיון להדחיק רגשות, לספק תוצאות תחת לחץ (מי לא?) אך אינו יודע להרפות מהם מדי פעם ולנשום ברווחה, החוויות האלה יחלו תהליך של ירידה באספקת החמצן לרקמות ויגרמו לרקמות להשתמש בסוכר. שימוש זה בסוכר משחרר חומצות חלב היוצרות את הכאב ואז נחווה כיווץ  שרירים, גידים וכו' (ההקשר הפיזי). הכיווץ בתורו מצמצם ואף גודע זרימת דם והיכן שיש מגבלה בזרימת דם מופיע כאב.

פעמים רבות ניסו אנשים אלה בעצת רופא להשתמש בכדורים פסיכיאטריים ואחרים אך ללא הועיל ואף הגיבו בתופעות לוואי לא נעימות ומזיקות.

בעקבות אלה, בקליניקה אני תמיד שואל את הלקוח את השאלה אשר בעייני היא הנכונה: "מה כואב לך" ולא "איפה כואב לך"

כך אני מקבל את התשובה הנכונה (עבור הטיפול) והכל מתחיל להתבהר, גם לי וגם ללקוח ואני ניגש לטפל בשורש הכאב (רגש) ולא בגוף (חומר) וההטבה מגיעה מהר.

המוח על מנת למנוע פגיעה באיברים פנימיים מחליף את ההדחקה הנפשית לתצורת כאב, בטיפול אני פותח פתח המאפשר המרת הרגשות האוחזים בגוף הפיזי, ואז לנפש מתאפשרת רווחה והיא מאפשרת שחרור של הכיווצים הגורמים למגוון תופעות, למשל: כאב, תופעות עוריות, בעיות בדרכי נשימה, קשב, ריכוז והיפראקטיביות ובעצם כל תופעה ומחלה פנימית או אחרת.

דוגמה ללקוחות המגיעים עם בעיות עור כרוניות:

בעיות עור רבות (כ 70%) הן על רקע מתח נפשי. המערכת (גוף/נפש) פועלת להרחיק את המתח אשר מגיע מהמוח אל האיברים הפנימיים ומסכן אותם. היא מרחיקה אותו ככל הניתן רחוק, והכי רחוק זה הפריפריה: העור.

ומצד שני, העור מהווה חוצץ בין החוץ לפנים, לכן כאשר אדם הנמצא בקשיים בהתמודדות עם העולם החיצוני ואינו יודע כיצד להפנים את הקורות לו, העור יהפוך לחומת המגן מפני פלישה של החיצון ו"יחטוף" את הריקושטים.

אך אל דאגה!

כיצד זה מתורגם בקליניקה לטובת טיפול?:

שלב ראשון:

  1. בדיקת הממצאים מאת הרפואה המערבית איתם מגיע הלקוח השוללים כל מחלה אחרת הגורמת לכאב. לעיתים אני מבחין בממצא בתוך הבדיקות האלה פרט שהרפואה המערבית לא ראתה או לא ייחסה לו חשיבות והוא מתקשר היטב בטיפול עם האבחנה הסינית אשר אני מבצע.
  2. הסיפור האישי של הלקוח על אורח חייו.
  3. הממצאים שלי לאחר ביצוע מגוון אבחונים.
  4. סיכום ללקוח על אבחנתי ועל תהליך הריפוי.

בהמשך לתובנות לאלה הלקוח יכול להיפתח לידיעה ולהגיע להבנה שכאבו אינו כאב על רקע היזק מבני קבוע אלא כתוצאה מגורמים הפיכים, שהוא יכול להביא לשחרורם.

שלב שני: כיצד הריפוי מתבצע?:

לאחר שביצעתי את אבחנותיי אני יודע בדיוק לאיזה איבר פנימי ( או יותר מאיבר אחד) לשייך את שורש הכאב. לכל איבר פנימי בגוף יש שני תפקידים, האחד פיזיולוגי והשני נפשי,

דוגמה: לכבד יש תפקיד פיזי והוא לסנן את הדם המגיע אליו ולשלחו הלאה נקי.

התפקיד השני עליו ממונה הכבד הוא תפקיד נפשי – בהקשר לכעסים, תסכולים, מתחים, התמרמרויות ומתח.

הכבד בתפקידו שולט על איכות וגמישות הגידים והרצועות בכל הגוף, הוא שולט על העיניים וראייה.

כך לכל איבר תפקיד.

מכאן שכאשר האדם לא מצליח ליישב את רגישויותיו, אלה שהוא סופג מהחוץ פנימה לגוף, אז הכבד נכנס לעומסים ולא יכול לבצע את תפקידו כראוי. זה משליך על איכות דם לא מספקת, לא נקייה ולא במקצב הנכון לגוף וזה יוצר תקיעויות בזרימת הדם (הרופאים הסינים קוראים לזה תקיעות של דם וצ'י (צ'י = אנרגיה) וכאמור על פי חוקי הגוף: "היכן שהדם לא זורם בצורה תקינה- יווצר כאב".

צריך לקחת בחשבון שמצבים מודחקים אלה שמופיעים בתצורת כאב במידה ולא יטופלו יכולים בהמשך להעמיק עוד ולייצור מחלות פנימיות וביניהן: יתר לחץ דם, סוכרת, בעיות עור וסרטן לסוגיו.

לכן לא יהיה נכון להתעלם מהכאב ולהשתיקו על ידי כדורים /זריקות

זאת הייתה דוגמה אחת למצוקה רגשית המתבטאת בכאב פיזי. דוגמאות נוספות לא חסרות, למשל כאב ראש, מיגרנה, כאבי צוואר, כאבי שיניים ועוד.

וכמובן, מחלות פנימית ( ללא תסמיני כאב) כמעט כולן מתפתחות על רקע נפש מוטרדת.

הדיקור הסיני הוכח בכל מחקר ומחקר כטיפול היעיל ביותר לריפוי כאב.

בטרם הדיקור אני מבצע אבחון של הדפקים – לכל איבר בגוף יש את המיקום שלו על הזרוע (בסמוך למפגש עם מפרק כף היד). על פי אבחנת הדפקים אני מקבל מידע רב ביותר על הקורה באיברים הפנימיים. כמו כן אני מבצע אבחון לשון, על גבי הלשון יש מפה מלאה של כל האיברים הפנימיים ומצבם.

בנוסף, אני מבצע אבחון גופני (מרידיאני) בו אני בודק על ידי מישוש ולחיצות על גבי אזורי גוף שונים המדגימים לי את המסלולים בהם ישנה תקיעות בזרימה מהאיברים ואליהם.

שילוב של שלושת האבחנות האלה עם תיאוריו של הלקוח עצמו על תלונותיו מבטיחים תוצאות יעילות ומהירות ושקט נפשי וגופני ובריאות לתווך ארוך.

דיקור – הדיקור מחזיר את יחסי הכוחות בין האיברים השונים. מוליך כוחות ריפוי המתקנים קשרים בין תאיים ועל ידי כך מאיץ תהליכי ריפוי.
הדיקור מגביר את רמות האנדורפין והדופמין המביאים לשיכוך כאב והרגעה וכך מתגברת זרימת הדם אל הרקמות.
הכאב יצטמצם משמעותית כבר בדקה הראשונה של הטיפול.
הדיקור אינו באזור הכואב אלא במקומות מרוחקים המשפיעים סיסטמית ומכוונים לאזור ספציפי.
הדיקור אינו כואב ואף גורם לתחושת רגיעה.
במקרים מסוימים יצורף לטיפול תמצית צמחי רפואה (ההכנה מתבצעת בבית מרקחת) על מנת לתמוך בתהליך הריפוי.