052-8335301

gadibar64@gmail.com

Chinese-diet

הרפואה הסינית מתייחסת לתזונה ברמה האיכותית, אנרגטית של המזון:

טעמים – כל טעם הולך לאיבר אחר- פירוט בהמשך הדף.
> אנרגיות – חם / קר- מלפפון – פלפל – גם אם נבשל מלפפון ונאכל אותו בעודו חם, הוא ייצור קור בתוך הגוף. גמבה אדומה, גם אם נאכל אותה קפואה, בתוך הגוף היא תיצור חום.
> כיוונים – מעלה / מטה / פנימה / החוצה- פירוט בהמשך הדף.
> צבעים – כל צבע נכנס לאיבר אחר. לכל איבר יש צורך למזון בצע שונה למשל: טחול צבע כתום.
המזון מגיע אל מערכת העיכול ובסופו של תהליך העיכול חלק ניכר ממנו הופך לדם, לכן חשוב לדעת איזה סוג וכמות ספציפית לאכול מכל מזון.

למזון יש מגוון השפעות:

לכל איבר מהאיברים הפנימיים יש טעם אשר מזין אותו, לדוגמה:
הטעם המתוקמאזן את הטחול – יוצר הרמוניה בין כל הטעמים, מחזק את מערכת העיכול ואת חילוף החומרים, מחזק את מערכת החיסון, מרגיע נפש, מזין שרירים ובשר.
הוא גורם לאיזון בגוף בין מעלה ומטה ולכן מצד אחד מונע אנרגיה אשר עולה: הקאות, שיעול, כאב ראש.
ומצד שני מונע צניחת אנרגיה מטה: שלשולים, טחורים, בריחת שתן.
עודף במתוק יגרום לליחה ולחות מוגברים אשר יהפכו לשומנים. נפיחות במערכת העיכול, פטרת, קנדידה, אדישות, בעיות זיכרון, פגיעה בתחושת הביתיות, כאבים בעצמות, נשירת שיער ועוד..
המזון המתוק ידוע כגורם לסוכרת אך ישנם מזונות שיש להם אפקט מתוק בתחושה אבל אינם מתוקים מזיקים: ערמונים, שקדים, אורז מלא, זיתים, חסה ועוד.
הטעם המתוק מחזק את המרכז –מרכז הגוף..
לאיזון העיכול מומלץ לצרוך דלעת, דלורית, גזר ובטטות.

הטעם החריףמזין את הריאות–  מניע וממריץ עיכול, עוזר לחילוף חומרים, עוזר לירידה במשקל, מסלק פרזיטים, מסייע במצבי התקררות, מסלק ליחה ולחות ומצמצם כולסטרול.
החריף מעלה אנרגיה אל פלג גוף עליון ולכן תומך בצניחת איברים, למשל, טחורים, בריחת שתן, שלשולים, עייפות ומצב רוח ירוד.
הטעם החריף מכוון אנרגיה החוצה כלפי העור, הוא מיזע ולכן טוב בלהוציא חום ורעלנים דרך העור.
יותר מדי מהטעם החריף ייצור חום פנימי, אי שקט ולרעב מוגבר, חוסר ריכוז, כיווץ וייבוש השרירים, ירפה גידים, יגרום לעוויתות ורעידות.
לאיזון הריאות: ארטישוק ירושלמי ושורשים לבנים. והפרי של הריאות..אגס.

הטעם המלוח מזין את הכליות – מחזק עצמות ומח עצמות, יש לו אנרגיה מקררת. הוא מניע את האנרגיה כלפי מטה. מצד אחד הוא סופח נוזלים וכך מטפל בנושאי יובש ומרכך התקשויות, עוזר לירידה במשקל. מצד שני, יותר מדי מלוח מביא לצבירת נוזלים, מגביר תאבון ומגדיל סיכוי ליתר לחץ דם.
בחולשת כליות מומלץ לאכול: שעועית שחורה,ענבים עדשים חומות, שעועית מש.

הטעם החמוץמזין את הכבד – מעודד זרימה חופשית של צ'י ודם, מזין גידים ושרירים, מכווץ, סופח. לכן במינון נכון הוא מביא למיקוד במחשבה. כמכווץ יש לו יכולת לכווץ פנימה ולמנוע צניחות למיניהם: טחורים, הרניה, רחם, חולשת שרירים, שלשלולים, בריחת שתן ועוד.
עודף בטעם החמוץ יביא להתכווצויות שרירים, גידים ורצועות, כאב, עור גס עבה ומקומט, יפגע בתפקוד הטחול.
לאיזון הכבד מומלץ לאכול מזונות עתירי כלורופיל.

הטעם המרמזין את הלב, מטהר אותו, מקרר את הגוף. יש לו אנרגטיקה המנקזת מטה, מורידה הצטברויות, מטפל בהקאות, שיהוקים, שיעול, אסטמה, עוזר בריקון נוזלים, מרוקן קיבה, משלשל, מנקה שומנים וכולסטרול ותורם לנטרול רעלים בכבד. מועיל במצבי לחץ דם גבוה, מסלק ליחה ומשחרר בצקות.
עודף בטעם המר: פגיעה בנפש, ייבוש העור ועוד.
לאיזון הלב מומלץ לאכול פירות יבשים כהים, מאכלים אדומים, וסוגי שורשים שונים.

על פי אבחון פנימי של כל איבר ואיבר, מתאים הרופא הסיני מזונות מדויקים ומצרף לטיפול טיפול בדיקור המאפשר ביתר קלות באמצעות המרידיאנים להעביר את אנרגיית המזון מאיבר לאיבר ולהשיב את האיזון והבריאות במהרה.
במקרים כרוניים קשים, כאשר הגוף זקוק לחיזוק מיידי וממוקד, ירכיב הרופא הסיני תערובת (פורמולה) צמחי מרפא (בנוסף לתזונה ולדיקור) אשר נבחרו לספק מענה עד שהאדם יתאושש ויוכל " להרים את ראשו " עוד בטרם התזונה תפסה את מקומה.

המזון בונה את הגוף ונותן בו את הנפש (דם), לכן מזון בריא יגדיל את הפוטנציאל לנפש מאושרת. נפש מאושרת היא זאת המבריחה הרחק כל מחלה!
health

סובל/ת מבעיה רפואית ?
מלא/י הטופס וקבל/י יעוץ מקצועי

גלילה לראש העמוד