פיברומיאלגיה תסמינים

מהי פיברומיאלגיה ​

על פי כל מחקר, הרפואה הסינית האינטגרטיבית היא המוכחת, הבטוחה והיעילה בעולם לטיפול בפיברומיאלגיה!
המונח Fibromyalgia מורכב מהמילה fibra אשר פירושה סיב, מהמילה mys אשר פירושה שריר והמילה algos אשר פירושה כאב.
התופעה קשה ומדרדרת קשות את איכות החיים הן של האדם עצמו והן בבני משפחתו והקרובים אליו. היא גורמת להגבלה רבה בכל תחומי החיים.
הבשורות הטובות: ניתן לטפל בה
מניסיוני הקליני עד היום הגיעו לטיפול בפיברומיאלגיה רק נשים. מיד אפרט את הסיבות לכך.
הנתונים הרשמיים מראים שכ 2% מהאוכלוסייה סובלים מהתופעה ו 90% מהם אלו נשים.

פיברומיאלגיה תסמינים | בר ריפוי – קליניקה לטיפול ואיזון הגוף והנפש

פיברומיאלגיה תסמינים

1. כאבי שרירים מפושטים בכל הגוף או בחלקים מסוימים או כאב המשתנה ממקום למקום אך תמיד מתקיים.
2. עייפות כפועל יוצא מההתשה של ההתמודדות עם התופעה.
3. עייפות נפשית דיכאון וחרדה עשויים להיות הגורם לתופעה ומצד שני להופיע בעקבות ההתמודדות עם התופעה.
     במחקרים  אשר בוצעו מצאו כי 51% מהסובלות חוו בצעירותן מבעיות בבית, וכי 65% מהסובלות סיפרו כי כשנה בטרם הופעת הכאבים הן סבלו עומס נפשי רב,
     בדגש על בעיות כלכליות ובעיות בזוגיות.
4. מערכת עיכול מכלול תופעות למשל עצירות, שלשול או עצירות ושלשול לסירוגין מה שמגדר כמעי רגיש /רגיז.
5. רגישות יתר בחושים כגון: לרעש, לאור, לריח ואף למגע בעור.

על מנת לוודא כי מדובר בפיברומיאלגיה צרכים להתקיים התנאים הבאים:

• 11 נקודות ספציפיות (נקודות טריגר) מתוך 18 יהיו רגישות באופן מוגבר.
  • כאב מפושט בגוף – בכל הגוף הנמשך לפחות שלושה חודשים.
  • שלילת חוסר איזון של בלוטת התריס.
  • שלילת דלקות של רקמת חיבור מפושטות.

בין יתר הגורמים העשויים לקחת חלק בהופעת התסמינים:

• תורשה/גנטיקה.
  • טראומות ובעיקר בצוואר.
  • טראומה נפשית פתאומית – שוק – מצב כזה יכול לגרום לתת פעילות של בלוטת יותרת הכליה ויכול להגיב טוב עם טיפול בהורמון קורטיזול. לפעמים בטעות, תת הפעילות של יותרת הכליה והשלכותיה יאובחנו כמקרה לטיפול פסיכיאטרי.
  • מחלות זיהומיות.
  • רגישות לחומרים– למשל ידועים מקרי כאב שהסיבה להם הייתה הרעלת פלואוריד.
  • חוסר איזון הורמונלי.
    בעיות מטבוליות – חילוף חומרים לא תקין- בלוטת תריס לא מאוזנת.

פיברומיאלגיה טיפול ברפואה המערבית :

• ההתייחסות תהיה סביב להקל על הכאב באמצעות כדורים וזריקות.
  • לעניין הנפש יינתנו כדורים נוגדי דיכאון.
  • לפעמים גם יוחדרו לגוף אלקטרודות המופעלות חשמלית ונותנות מנות של פולסים במקצבי זמן מסוימים להשתקת העצב המגורה.
  • כולל ניתוחים לכריתה אל איבר. זהו כמובן לא ריפוי אלא טיפול לדיכוי תחושת הכאב.
  • כל הנ"ל אינם מהווים איפוי אלא טיפול לדיכוי תחושת הכאב.

פיברומיאלגיה – טיפול רפואה סינית:

דיקור סיני לפיברומיאלגיה:

הטיפול ברפואה הסינית מתייחס לאיברים הפנימיים ובודק מי מהם – אחד או יותר מעורבים- למה הכוונה?
לכל איבר פנימי (כליות, כבד, טחול, קיבה, שלפוחית שתן וכן הלאה..) יש תפקיד פיזיולוגי ותפקיד נפשי.
הרופא הסיני האינטגרטיבי יחקור באבחונו את יחסי הכוחות בין האיברים ויבין מי משפיע על מי ומתוך כך יצאה המערכת מאיזון והתפתחה המחלה.

לדוגמא:

לכליות יש את האחיזה בפחד / חרדה עמוקה / קיומית.
הטחול יושפע מדאגות וכן הלאה לכל איבר ואיבר.
הריאות יושפעו מפרידה או אובדן של אדם יקר- הרבה ילדים ונוער מתחילים לסבול מאסטמה ובעיות בדרכי הנשימה ובתשאול שלהם מתברר כי איבדו אדם יקר להם.
לכבד במקרה זה יש תפקיד מרכזי מכיוון שהוא אחראי על תחושות תסכול, התמרמרות, כעסים, דיכוי צרכים והוא לא יוכל לבצע את תפקידו כאשר אלה ימשיכו לאחוז בו.
בפן הפיזי, הכבד אחראי על מצב השרירים, גידים, רצועות ולכן גם כאן יש לו קשר ישיר לכאבים.

לכן הרופא הסיני האינטגרטיבי ידע לאן לגשת ומהיכן להתחיל את הטיפול השורשי.

הכלים לטיפול סיני בפיברומיאלגיה יהיו:

דיקור סיני – לטיפול בפיברומיאלגיה (כמו כן,  דיקור יפני לטיפול בפיברומיאלגיה).(הדיקור אינו כואב והרבה פעמים גם גורם לרגיעה). דיקור המחזיר את יחסי הכוחות בין האיברים הן מבחינה פיזית והן נפשית. הוא עושה זאת על ידי שימוש בנקודות נבחרות השולחות למוח דרך מערכת העצבים שדר לשחרר את הרקמה הספציפית. פעילות זו יוצרת זרימה חדשה ומאוזנת בתוך הגוף ומתחילה תהליך של שיקום.

• הדיקור מוליך כוחות ריפוי המתקנים קשרים בין תאיים ועל ידי כך מאיץ איחוי וסילוק דלקת.
  • הדיקור מגביר את רמות האנדורפין והדופמין המביאים לשיכוך כאב והרגעה וכך מתגברת זרימת הדם אל הרקמות במרפק.
  • הדיקור מביא להורדת עוצמת הכאב ברוב המקרים כבר עם החדרת המחט.
  • הדיקור אינו כואב ובמקרים רבים גורם לתחושת נינוחות ורגיעה.

"שיטת האיזון" לטיפול בפיברומיאלגיה

• דיקור לטיפול בפיברומיאלגיה בשיטה חדשנית הנקראת " שיטת האיזון (Balance method) של ד"ר ריצ'ארד טאן". שיטה המבוססת על דיקור במסלולי המרידיאנים- כמו בדיקור הסיני. השוני בין השיטות מתבסס על כך שכאן הדיקור הוא דיקור דיסטאלי ועל אזורי שיקוף המדמים את האזור הבעייתי, דהיינו, הדיקור יהיה במקום מרוחק ממקום התלונה. לדוגמא כאב בגב יטופל באמצעות דיקור בזרוע או בכף הרגל.
  • בשיטה זאת הטיפול יוצר תגובה מיידית והכאב רובו ככולו חולף מיד עם החדרת המחטים.

דיקור בשיטת YNSA –  " נוירו אקופונקטורה " טיפול בדיקור על הקרקפת ( לא, לא כואב). המהווה כטיפול מיקרו סיסטמי.

שיטה אשר פותחה על ידי ד"ר טושיקצו יאממוטו. השיטה משלבת בין האנטומיה והפיזיולוגיה על פי הרפואה המערבית לבין גישת הדיקור המסורתית.
בשיטה זו הדיקור יתבצע במדויק על " מרכז הכאב" הנמצא בקרקפת והשולט באיבר ספציפי בו רוצים לטפל. עם החדרת המחט תורגש באופן מיידי הקלה בתסמינים.

לדוגמה, לכאבי גב יש אזור בקרקפת המזוהה במדויק עם מיקום הכאב בגב, ברגע הדיקור בנקודה הרלוונטית בקרקפת, ירגיש המטופל הקלה משמעותית בכאב.

השיטה נמצאה יעילה במיוחד כטיפול במגוון בעיות נוירולוגיות ואורטופדיות. בכאבים ובהפרעות תנועה אשר להם גורמים שונים כמו למשל שבץ מוחי.

צמחי מרפא לטיפול בפיברומיאלגיה-  לצמחי המרפא יש חשיבות רבה בטיפול בפיברומיאלגיה. צמחי המרפא  יותאמו אישית לכל מקרה בצורה אינדיווידואלית. אין אף מקרה של פיברומיאלגיה אצל אדם אחד הדומה למקרה של פיברומיאלגיה אצל אדם אחר. מרשם צמחי המרפא יכלול התייחסות לגורמים הנפשיים והפיזיים.

תזונה תזונה לטיפול בפיברומיאלגיה מהווה מרכיב משמעותי בריפוי. בהמשך לתהליך עיכול התזונה נוצר הדם. הדם בונה את הרקמות, הגידים, הרצועות והעצמות, ובכלל את האדם כולו. בדם גם  נמצאת הנפש לכן יש חשיבות לתזונה נכונה וממוקדת לצורך הבראה.

טווינה / שיאצו – הינם פיזיותרפיה סינית
(שילוב של פיזיותרפיה עם עיסוי) הכוללת טכניקות עיסוי, מתיחות ומניפולציות התומכות בהרפיית התקשויות של רקמות גידים, רצועות ושרירים. פתיחת  מעברי נוזלים ודם ממקומות בהם יש גודש וכאב. הטיפול נעשה באמצעות ידיו של המטפל. המטפל עובר על מסלולי המרידיאנים ויודע היכן נמצאות הנקודות עליהם יש לעבוד על מנת להחזיר את הזרימה התקינה לכל המערכת.

דיקור יפני דיקור יפני מזכיר מאוד את הדיקור הסיני. ההבדלים הם בכך שבדיקור היפני המחטים דקות יותר והדיקור שטחי יותר.

האבחון היפני מתבסס על טיפול דרך נקודות ריפלקס ( בעיקר מדובר על כאב ואי נוחות בנקודות מסוימות על פני הגוף) בגופו של האדם. נקודות הרפלקס מתארות חוסר פנימי באיזון השייך לאיברים ספציפיים. הדיקור יעשה על פי ממצאי הריפלקס.

טיפול לפיברומיאלגיה באמצעות טריגר פוינטס – הטיפול מתבצע לאחר מציאת נקודות טריגר (רגישות) על פני הגוף ושחרורם באמצעות עיסוי ולחיצה מקומיים. פעילות זו מביאה לידי זרימת דם משופרת וכך מאפשרת לאזור המטופל לקבל חמצן   וחומרי הזנה. בגישה טיפולית זו השיפור מורגש מיידית.

טיפול לפיברומיאלגיה בביופידבק – ביופידבק ובעברית משוב ביולוגי, היא שיטה בה המטופל מחובר מחשב באמצעות חיישן ומונחה על ידי המטפל  לביצוע פעילויות כגון: יצירה ואחזקה של מחשבה, הפעלה פיזית של איבר זאת תוך כדי קבלת משוב מהמטפל ומהמחשב לגבי ביצועיו. כך לומד המטופל לשנות את לטובה את מחשבותיו ופעולותיו ולהקנות לעצמו הרגלים בריאים.

נטורופתיה – טיפול לפיברומיאלגיה בנטורופתיה מדבר על בירור מעמיק של אורח החיים בדגש על התזונה. הטיפול יהיה בעיקרו באמצעות שינוי תזונתי של התפריט ויכלול תוספי תזונה וויטמינים.

הומיאופתיה – -טיפול הומיאופטי לפיברומיאלגיה נעשה על ידי הכנת תרכיב (נוזלי או תרכיב קשה -גלובולים)  של חומרים מדוללים עד להשארה של הזיכרון שלהם בלבד בחומר. התרכיב יתאים באנרגטיקה שלו למצב אישיותו / מחלתו של האדם. על פי התפיסה: " דומה בדומה יטפל ".

• מקרה טיפול בפיברומיאלגיה שהיה בקליניקה:
ענת, בת 38 הגיעה אלי (בהמלצה של אחותה אשר סבלה ממיגרנה וטופלה אצלי) ולאחר מספר שנים של כאב וחיפוש אחר מזור. היא אמרה שהרופאים אבחנו את הכאבים ככאבי פיברומיאלגיה.
בתשאול אשר ביצעתי ( מורכב מתשאול סיני ומערבי) ועל פי תוצאות בדיקות המעבדה והצילומים הגעתי לאבחנה, שיתפתי את ענת והתחלנו את הטיפול. ההתייחסות הייתה בעיקר על מתחים נפשיים אשר צברה במהלך השנים (אם חד הורית לשלושה ילדים) עם מצב כלכלי לא פשוט.
היא סבלה מכל תסמין המוכר ביחס לפיברומיאלגיה.
לאחר שלוש פגישות בהם ביצעתי דיקור סיני (משולב עם דיקור יפני), פורמולת צמחי מרפא אשר הרכבתי עבורה על פי פרמטרים אישיים, המלצות לשינוי אורח חיים כגון: תזונה והרגלי אכילה, שינה וזמן איכות לעצמה. התוצאות לא איחרו לבוא: ענת דיווחה כי מרגישה יותר טוב באופן כללי. מרגישה פחות כבדות ופחות כאב חד –הכאבים הפכו בעיקר לעמומים.
המשכנו כך עוד מספר טיפולים וכל טיפול בהתאמה לשינויים (הטובים) עליהם דיווחה. לאחר כשלושה חודשים היא כבר הייתה באופן קבוע על שיפור של כ 80% אחוז מהכאב. אמרה שמבחינתה היא לא צריכה יותר מזה. בזה הסתיים הטיפול. בהמשך היא מקפידה להפנות אליי מכרים שלה לטיפול, אני מבין את זה כהודייה מצידה.

סובל/ת מפיברומיאלגיה ומחפש/ת פתרון שורשי, אמיתי ?