עייפות כרונית

תסמונת עייפות כרונית

תסמונת העייפות הכרונית - ( CFS – Chronic Fatigue Syndrome)

תסמינים:

הפרעות שינה, קושי לצאת מהמיטה, חוסר חיוניות, חולשת זיכרון, פאסיביות, כאבי גרון, רגישות בדרכי הלימפה, ( ולעיתים גם רגישות לאור ובלבול) ובהחמרה: כאבי שרירים ופרקים ודיכאון.

איך יודעים שמדובר בתסמונת?

כאשר כל התסמינים הנ"ל לא מוטבים לאחר מנוחה ונמשכים מעל לחצי שנה וגורמים לירידה של 50% בפעילות ולאחר שנשללו מחלות אחרות, כגון: דלקת פרקים, פיברומיאלגיה, טרשת נפוצה, מחלת כליות, מחלת לב, סוכרת, מחלת הנשיקה, תת פעילות בלוטת התריס ועוד, רק אז תוגדר התלונה כעייפות כרונית.

שכיחות: אוכלוסיה כללית 0.2% בעיקר סביב הגילאים 18-45 ובעיקר אצל נשים.

בין הגורמים לתסמונת:

• בראש וראשונה,עבודה מאומצת הגורמת למתח נפשי ותשישות פיזית.
  • פגיעה במערכת החיסון
  • תזונה לא מתאימה
  • חוסר איזון הורמונאלי (שיכול להיווצר גם כתוצאה מהתזונה וגם מהעבודה המאומצת)
  • זיהומים כתוצאה מחיידקים, וירוסים
  • כמיכלים.
תסמונת עייפות כרונית - בר ריפוי – קליניקה לטיפול ואיזון הגוף והנפש
  • טיפול בעייפות / תשישות כרונית ברפואה הקונבנציונלית:

לא ניתן לאבחן באמצעות בדיקות דם. הטיפול הוא באמצעות כדורים סימפטומטיים ומנוחה.

• היתרונות בטיפול ברפואה הסינית בתסמונת העייפות הכרונית:

הרפואה הסינית האינטגרטיבית ובסופו של דבר, דיקור סיני לטפיול בעייפות כרונית  מתייחסים לאותם הגורמים כפי הרפואה המערבית אבל יש לה זווית נוספת: על פי האבחנה הסינית
             בכל המקרים של התסמונת יש קשר ישיר לחולשת הדם.
             הראיה לכך היא מחזורי הווסת ולידות. אלה מחלישים את ה ג'ינג ( JING)  הג'ינג הוא התמצית החומרית והרוחית של האדם- הבסיס לקיום. מקור הג'ינג הוא בכליות.
             בכל לידה האישה מאבדת ג'ינג וגם דם (האחד בתוך קיים בתוך השני).
             כמו כן, אישה מאבדת בכל חודש דם (למרות שהוא מתמלא שוב) במחזור הוסת.
             הפסד כה רב וכרוני של הג'ינג והדם מביאים לעייפות של כל האיברים כולם.
             מסיבות אלה גם ניתן להבין מדוע אין תלונות על עייפות כרונית לאחר הגיל בו נפסק מחזור הוסת וגם הסיבה ש-80% מהמגיעות לקליניקה שלי הן נשים ולא גברים.

בקליניקה נבדק כל מקרה לגופו. בכלי האבחנה הסינית יש כלים אבחנתיים המאפשרים לבדוק את האיברים הפנימיים אחד אחד ולהבין מהיכן בעצם מתחילה הבעיה, איזה איבר נחלש ומה גרם לו.

דיקור סיני לטיפול בעייפות כרונית / תשישות כרונית

כיצד משפיע דיקור סיני לטיפול בעייפות כרונית?

• מחקרים מצאו כי דיקור סיני לטיפול בעייפות כרונית הוא כלי יעיל במיוחד המאזן את המערכת בבעיות הורמונאליות. הוא עושה זאת על ידי הפעלת המערכת האנדוקרינית.
  • דיקור סיני לטיפול בעייפות כרונית משפיע על מערכת העצבים האוטונומית. מחקרים בתחום הנוירולוגיה מצאו שהדיקור משפיע ישרות על מערכת העצבים המרכזית. כמו כן מגביר את פעילות המערכת הפרא סימפתטית.
  • דיקור הסיני ( כמו גם דיקור יפני) משתמש בכוחות הפנימיים שיש לגוף ומתחיל לשנע אותם לטובת יצירת זרימה מאוזנת. מצד אחד מחזק את הפעילות של איברים מסוימים ומצד שני מווסת את עודף הפעילות של האיברים.
  • במקרים מסוימים יש דלקות סמויות בגוף, הדיקור מוליך כוחות ריפוי המתקנים קשרים בין תאיים ועל ידי כך מאיץ איחוי וטיפול בדלקות.
  • דיקור סיני ( וגם דיקור יפני) משנה את ההרגל במוח ומאפשר התחלת הבראה ולכן הוא כה יעיל במצבים כרוניים.
  • הדיקור אינו כואב ואף גורם לתחושת רגיעה.

דיקור בשיטת YNSA –" נוירו אקופונקטורה " טיפול בדיקור על הקרקפת ( לא, לא כואב). המהווה כטיפול מיקרו סיסטמי.

שיטה אשר פותחה על ידי ד"ר טושיקצו יאממוטו. השיטה משלבת בין האנטומיה והפיזיולוגיה על פי הרפואה המערבית לבין גישת הדיקור המסורתית.                                                                                        בשיטה הזאת הדיקור יתבצע במדויק על
"מרכז הכאב" הנמצא בקרקפת והשולט באיבר ספציפי בו רוצים לטפל. עם החדרת המחט תורגש באופן מיידי הקלה בתסמינים.

לדוגמה, ועייפות כרונית וחולשת שרירים, יש אזור בקרקפת המזוהה במדויק עם התופעות הנ"ל. ברגע הדיקור בנקודה הרלוונטית בקרקפת, ירגיש המטופל הקלה משמעותית בכאב.

השיטה נמצאה יעילה במיוחד כטיפול במגוון בעיות נוירולוגיות ואורטופדיות. בכאבים ובהפרעות תנועה אשר להם גורמים שונים ומורכבים.

דיקור יפני –  דיקור יפני מזכיר מאוד את הדיקור הסיני. ההבדלים הם בכך שבדיקור היפני המחטים דקות יותר והדיקור שטחי יותר.

האבחון היפני מתבסס על נקודות ריפלקס
(בעיקר מדובר על כאב ואי נוחות בנקודות מסוימות על פני הגוף) בגופו של האדם. נקודות הרפלקס מתארות חוסר פנימי באיזון השייך לאיברים ספציפיים. הדיקור יעשה על פי ממצאי הריפלקס.

טיפול  לעייפות כרונית באמצעות טריגר פוינטס – הטיפול מתבצע לאחר מציאת נקודות טריגר (רגישות) על פני הגוף ושחרורם באמצעות עיסוי ולחיצה מקומיים. פעילות זו מביאה לידי זרימת דם ונוזלים משופרים במקומות בהם יש חסימה וגודש. חסימה וגודש הם גם הגורם לחסימות בגוף על השלכותיהם והם גם הנגרם, דהיינו חסימה בשל חולשה תפעולית כלשהי.

צמחי מרפא  לטיפול בעייפות כרונית – בהתאם לאבחון ולממצאים הרופא הסיני יכול להרכיב פורמולת צמחי מרפא ייעודית. צמחי המרפא מספקים תמיכה ראשונית לצורך הזנת הגוף בתזונה ממוקדת לתקופה קצרה. את מרשם צמחי המרפא שולח הרופא הסיני לבית מרקחת להכנה על ידי רוקח מורשה. צמחי המרפא מאושרים מבחינת הכשרי דת.

סוד חוכמת התזונה הסינית העתיקה הוא בכך שהיא עובדת על התאמת פרטי מזון לאיברים פנימיים בצורה פרטנית על פי צרכים ספציפיים, בהתאמה אנרגטית כגון:  טעם, ריח, צבע, טמפרטורה ועוד…

טווינה לטיפול בעייפות כרונית – טווינה היא פיזיותרפיה סינית( שילוב של פיזיותרפיה עם עיסוי) התומכת בהמרצה ושחרור התגבשויות לאורכם של מסלולי המרידיאנים. כך מאפשר חילוף חומרים יעיל יותר. הטווינה מביאה להרפיית התקשויות של רקמות גידים, רצועות ושרירים. פותחת מעברי נוזלים ודם ממקומות בהם יש גודש וכאב.

העבודה בטווינה נעשית על ידי ידיו של המטפל. המטפל עובר על מסלולי המרידיאנים ויודע היכן נמצאות הנקודות עליהם יש לעבוד על מנת להחזיר את הזרימה התקינה לכל המערכת.

תזונה לטיפול בעייפות כרונית -הכנת תפריט תזונה על פי חוכמת הרפואה הסינית – בדגש על תזונה הבונה דם.

תזונה היא מרכיב ראשון בחשיבותה בריפוי. בהמשך לתהליך עיכול התזונה נוצר הדם. הדם בונה את הרקמות, הגידים, הרצועות והעצמות, ובכלל את האדם כולו. לכן יש חשיבות לתזונה נכונה ולתזונה ממוקדת לצורך הבראה ממצב מסוים.

להוסיף לתזונה: ( בהתאם למחלות רקע) אגוזים, שקדים, קטניות, דגנים מלאים.

לניקוי הכבד והגוף: שן הארי ( חליטות) ארטישוק ופורמולות צמחיות ייעודיות.

לצמצם מהתזונה: מזון מעובד, משומר, אלכוהול וארוחות לילה.

• דוגמא למקרה בקליניקה

תמר, בת 27 אם לשניים, התלוננה על עייפות גבוהה מזה כחצי שנה ובזמן האחרון ירידה במצב הרוח.
באבחון והתשאול אשר ביצעתי מצאתי כי תזונתה היא הגורם לתלונתה – תזונה יוצרת דם.
הרכבתי עבורה תפריט תזונה המחזק בניית דם ואליו צירפתי פורמולת צמחי רפואה אשר הרכבתי לפי מדדיה האישיים והתחלנו תהליך דיקור. הדיקור ביחד עם הצמחים מבטיח את הכוונתם של הצמחים לתוך האיברים על פי הצרכים השונים.
נפגשו לעוד 5 טיפולים כשבטיפול הראשון והשני היא לא הרגישה שיפור אבל לטיפול השלישי הגיעה מעודדת עם אנרגיות שלא היה ניתן לפספס. נפגשנו לעוד שני טיפולים שבהם מצבה הלך והשתפר. קבענו להיפגש לאחר שבועיים על מנת לבצע טיפול תחזוק.

סובל/ת מתופעת עייפות כרונית ומחפש/ת פתרון שורשי, אמיתי ?