כאבי כתפיים

דיקור סיני לטיפול בכאבי כתפיים

אחת הסיבות הנפוצות אשר מביאות אנשים לטיפול אצלי בקליניקה (אחרי כאבי גב) היא כאבי כתפיים, ובעיקר תסמונת בשם "כאב קפואה" וקרע בגיד, קרע חלקי בגיד או קרע מלא בגיד.

כאבי כתפיים מגבילים מאוד את התפקוד של תנועת הידיים.

במקרים רבים מגיעים אליי לטיפול אנשים במצב רוח ירוד בשל הצמצום הרב בתפקודם הנמשך כבר תקופה ארוכה. בחלק ניכר מהמקרים המגיעים אליי עם תוצאות בדיקות רפואיות הממליצות על זריקות ו/או ניתוחים, או שכבר קיבלו את הטיפולים הנ"ל אך הכאבים נשארו או חזרו.

בקליניקה,לאחר שאני מתייחס לסיכומים, אבחנות והטיפולים אשר בוצעו עד כה דרך הרפואה הקונבנציונאלית, אני מתחיל לבצע אבחון על פי הרפואה הסינית וכך אני מגיע לשילוב ( סינית וקונבנציונאלית) המאפשר אבחנה עם פוטנציאל גדול לריפוי שורשי אמיתי.

מפרק הכתף, מפרק ייחודי בגוף:

מפרק הכתף הינו המפרק הנייד ביותר בגוף ומורכב במיוחד מבחינה אנטומית. יכולת הפעולה שלו בניגוד לכל המפרקים האחרים בגוף אינה מוגבלת ע"י העצמות אלא רק ע"י הרקמות רכות, גידים, רצועות ושרירים המייצבים אותו ומאפשרים תנועה ומתיחה לכיוונים רבים  ועד לביצוע  תנועה הקרובה ל 360 מעלות, ולכן הוא חשוף במיוחד לפגיעה.

מבנה הכתף:

הכתף מורכב מעצמות הבריח והשכמה ואלה יוצרים תתי מפרקים. כל תת מפרק עטוף בקופסית המכילה נוזל אשר תפקידו לסכך (לשמן את המפרק) ולאפשר תנועה חלקה ללא חיכוך העצמות וללא כאב.

כאבים בכתף - בר ריפוי – קליניקה לטיפול ואיזון הגוף והנפש

השפעות על כאבים בכתף

1. טראומה / פציעה – אלה יפגעו ברקמות הכתף, עד קרע בגידים.
    תהליך האבחון יהיה אילו רקמות נפגעו ובהן לבצע שיקום.
2. הקרנה עצבית – הקרנה מעמוד השדרה או השכמות לכיוון הכתף.
3. תזונה לא מתאימה תזונה לא מתאימה יכולה לעודד ייצור דלקת ומצד שני תזונה מתאימה יכולה למנוע ייצור דלקת.
     לדוגמה: מזונות כגון משפחת הסולניים, פלפל, חציל, עגבנייה, חלב ומוצריו. עודף צריכה של חלבון מהחי. כל אלה יעכבו את ההבראה.
4. מחסור במים גורם לחסר במינרלים המזינים שרירים לטובת יצירת חומר מסכך במפרקים.
5. מתח נפשי  יוצר כיווץ בשרירים וכאב בכל הגוף ומשליך על השרירים סביב האיזור (דלטואיד, ביספס, טרז מינור, סופרא, אינפראסינטוס ועוד) – וכאשר נמשך זמן רב יכול לגרום לדלקת.
6. איברים נוספים – לפעמים בעיה באוטם שריר הלב או בעיה בריאותית, או בעיה בכיס המרה עשויים להקרין אל הכתף.
7. הקרנה אל הכתף עשויה להגיע משרירים בצוואר למשל משרירי ה SCALENES התופעה נקראת SOMATIC REFFERED PAIN והיא שכיחה מאוד.
8. ארגונומטריה, יציבה לא מאוזנת של הגוף, כגון ישיבה ממושכת בזווית מסוימת, הרמת משא/תינוק בצד אחד בלבד, שינה במנח לא נכון. פעילות גופנית לא נכונה.

מהם הסוגים השכיחים לבעיות כתף

דיקור סיני לכאבי כתפיים:

בעזרת הרפואה הסינית ובדגש על דיקור סיני לכאבים בכתפיים,  ניתן לטפל בגורמים לכאבי כתפיים ולהחזיר את התפקוד חזרה וזאת ללא כל חומרים כימיים, תופעות לוואי או סיכונים.
הדיקור מאפשר שינוע והעברת חומרים מרפאים כגון:  דם, נוזלים, סרטונין, אנדורפינים וחומרים מצמצמי דלקת הנמצאים באופן טבעי בגוף.
במחקרים רבים הוכח דיקור סיני לכאבים ( בתוכם כאבים בכתפיים ) הוא הטיפול המעמיק, המהיר בתוצאות והבטוח הקיים בכל הרפואות הקיימות. אין סיכונים, אין שימוש בחומרים כימיים ואין תופעות לוואי. השיטה אומצה על ידי מערכת הבריאות בישראל.
דיקור הסיני לכאבים בכתפיים נעשה באזורים המרוחקים (דיסטאליים)מהכתפיים והמשפיעים על הכתפיים.
במקרים רבים של כאבים בכתפיים מדובר על תסמונת המוכרת בשם כתף קפואה.
הסימפטומים לכתף קפואה יהיו בעיקר קושי להרים או אפילו להניע את הזרוע.
באמצעות הדיקור הסיני לכאבים בכתפיים / כתף קפואה, ניתן כבר בטיפול הראשון ותוך כדקה להוריד את עוצמת הכאב עד 95% .
האיברים הפנימיים האחראים על בריאות הכתף:
ברפואה הסינית מייחסים את תפקודם של האיברים: הכבד והכליות כאחראים על ההזנה של המפרקים בנוזלים, ולכן הרופא הסיני ייתן דגש באיתור ובטיפול המאזן תפקוד איברים אלה.

כיצד דיקור סיני מטפל בכאבים בכתפיים ?

הדיקור הסיני לטיפול בכאבי כתפיים וטיפול בכתף קפואה מאפשר שינוע והעברת חומרים מרפאים כגון:  דם, נוזלים, סרטונין, אנדורפינים וחומרים אנטי דלקתיים הנמצאים באופן טבעי בגוף לעזרת הריפוי של הכתף.

מה כולל טיפול בדיקור לכאבים בכתפיים:

• הטיפול יכלול מספר מפגשים, בדרך כלל בתדירות של פעם עד פעמיים בשבוע זאת מכיוון שבין הטיפולים הכאב מתחיל קצת לחזור והדיקור החוזר ממשיך ומנטרל אותו עד להתשתו המוחלטת והבראה.
  • בדיקור הסיני אין חומרים כימיים, אין תופעות לוואי (מלבד אפשרות לריאקציה קלה- שהיא לרוב סימן תגובתיות טובה) ואין סיכונים כל שהם.

כלים עיקריים לטיפול בכאבי כתפיים:

1. " דיקור "נוירולוגי דיסטאלי":

דיקור סיני לטיפול בכאבים בכתפיים בטכניקה מתקדמת הנקראת " שיטת האיזון (Balance method) של ד"ר ריצ'ארד טאן".  שיטה המבוססת על דיקור במסלולי המרידיאנים- כמו
            בדיקור הסיני. השוני בין השיטות מתבסס על כך שכאן הדיקור הוא דיקור דיסטאלי ועל אזורי שיקוף המדמים את האזור הבעייתי, דהיינו, הדיקור יהיה במקום מרוחק ממקום התלונה.
            לדוגמה: כאב בכתף יטופל באמצעות דיקור באזור הברך ו/או הירך.

השיפור בכאבי הכתפיים יופיע כבר במהלך הדקה הראשונה של הטיפול ויכול להגיע עד להפחתת כאב ב 95%.

1. דיקור בשיטת YNSA " נוירו אקופונקטורה " טכניקה מודרנית מתקדמת המהווה כטיפול מיקרו סיסטמי בה הדיקור נעשה בקרקפת (לא כואב). הטכניקה פותחה על ידי ד"ר טושיקצו יאממוטו. הטכניקה משלבת בין האנטומיה והפיזיולוגיה על פי הרפואה המערבית לבין גישת הדיקור המסורתית.
    עם החדרת המחט תורגש הקלה בתסמינים.
    לדוגמה, לטיפול בכאבי כתפיים יש אזור בקרקפת המזוהה במדויק עם מיקום הכתפיים ברגע הדיקור בנקודה הרלוונטית בקרקפת, ירגיש המטופל הקלה משמעותית בכאב ובמגבלה.
    השיטה נמצאה יעילה במיוחד כטיפול במגוון בעיות נוירולוגיות ואורטופדיות. בכאבים ובהפרעות תנועה אשר להם גורמים שונים ומורכבים.
  1. דיקור יפני לכאבי כתפיים- דיקור יפני מזכיר מאוד את הדיקור הסיני. הוא נקרא גם אקופונקטורה מודרנית.
    ההבדלים הם בעיקר בכך שבדיקור היפני המחטים דקות יותר והדיקור שטחי יותר והוא מתבסס על איתור וטיפול דרך נקודות ריפלקס ( נקודות רגישות) בגוף. נקודות הרפלקס מתארות חוסר פנימי באיזון השייך לאיברים ספציפיים. באמצעות הטיפול היפני הרפלקסים אמורים להשתחרר בזמן טיפול ולהוות אינדיקציה לטיפול יעיל.
  1. טווינה / שיאצו – לטיפול בכאבים בכתפיים הינם טכניקות פיזיותרפיה סינית ( שילוב של פיזיותרפיה עם עיסוי) הכוללות עיסוי, מתיחות ומניפולציות התומכות  ביישור מבנה למשל עקמומיות בגב, רגליים לא שוות באורכן, כאבי כתפיים. הטכניקה מביאה להרפיית התקשויות של רקמות, גידים, רצועות ושרירים. פתיחת  מעברי נוזלים ודם ממקומות בהם יש  גודש וכאב. הטיפול נעשה באמצעות ידיו של המטפל. המטפל עובר על מסלולי המרידיאנים ויודע היכן נמצאות הנקודות  עליהם יש לעבוד על מנת להחזיר את הזרימה התקינה לכל המערכת. בדומה לטווינה ושיאצו ניתן להיעזר בכירופרקטיקה ועיסוי רפואי.
  1. תזונה לטיפול בכאבים בכתפיים – בהתאם לממצאים, ימליץ הרופא הסיני על תזונה ייעודית לצורך הריפוי. תזונה היא מרכיב ראשון בחשיבותה בריפוי. בהמשך לתהליך עיכול התזונה נוצר הדם. הדם בונה את הרקמות, הגידים, הרצועות, העצמות והעור.
  1. כלים נוספים התומכים בטיפול לכאבים בכתפיים: טריגר פוינטס לטיפול בכאבים בכתפיים- הטיפול מתבצע על ידי לחיצות והנעה של נקודות רגישות וחסומות על פני הגוף. פעילות זו מביאה לידי זרימת דם משופרת וכך מאפשרת לאזור המטופל לקבל חמצן וחומרי הזנה. בגישה טיפולית זו השיפור מורגש מיידית.
    עיסוי רקמות עמוק לטיפול בכאבים בכתפיים. גישה טיפולית המשחררת שרירים גידים ורצועות ופותחת את הגוף לזרימה נכונה ושחרור ממגוון תלונות פיזית ונפשיות.
    ביופידבק  לטיפול בכאבי כתפיים: ביופידבק ובעברית משוב ביולוגי, היא שיטה בה המטופל מחובר מחשב באמצעות חיישן ומונחה על ידי המטפל לביצוע פעילויות כגון: יצירה ואחזקה של מחשבה, הפעלה פיזית של איבר זאת תוך כדי קבלת משוב מהמטפל ומהמחשב לגבי ביצועיו. כך לומד המטופל לשנות את לטובה את מחשבותיו ופעולותיו ולהקנות לעצמו הרגלים בריאים.
    נטורופתיה לטיפול בכאבים בכתפיים. בנטורופתיה מדובר על בירור מעמיק של אורח החיים בדגש על התזונה. הטיפול יהיה בעיקרו באמצעות שינוי תזונתי של התפריט ויכלול תוספי תזונה וויטמינים.
    הומיאופתיה –  טיפול הומיאופטי לכאבים בכתפיים נעשה על ידי הכנת תרכיב (נוזלי או תרכיב קשה -גלובולים)  של חומרים מדוללים עד להשארה של הזיכרון שלהם בלבד בחומר. התרכיב יתאים באנרגטיקה שלו למצב אישיותו / מחלתו של האדם. על פי התפיסה: " דומה בדומה יטפל ".
    גלי הלם לטיפול בכאבי כתפיים- במקרים מסוימים ניתן להיעזר באמצעות טיפול בגלי הלם.
דני, בן 31 הגיע אליי לטיפול עם תלונה על כאבי כתף שלא מרפים וזאת למרות שהוא מבצע פעילות גופנית. היה אצל מטפלים שונים כולל דיקור אך ללא הועיל.
כאשר סיפר לי שהוא עושה ספורט רכיבה על אופניים, נדלקה הנורה אצלי: שאלתי אותו האם הוא בחר את האופניים שלו בצורה מקצועית, לאמור האם האופניים הותאמו בדיוק למידותיו, ענה שלא.
הטיפול בדיקור לכאבי כתף אשר הענקתי לו היה דיקור הנקרא "דיקור בשיטת האיזון" בה דיקרתי את סביבת הירך והקרסול, שניהם מזוהים כאזורים המשקפים את הכתף ודיקור שלהם בנקודות ספציפיות שולח חומרים לאזור הבעייתי היוצרים תהליך ריפוי. כבר במהלך הדיקור חש דני לראשונה שהכתף משוחררת.
המלצתי על הורדת מזונות יוצרי דלקת לתקופת הטיפול (שבועיים).
לימדתי אותו לבצע שני תרגילים תנועתיים לכתף.
המשכנו כך עוד 2 מפגשי דיקור אשר במהלכן הכאב פסק ולא חזר.

סובל/ת מכאבי כתפיים ומחפש/ת פתרון שורשי, אמיתי ?