כאבי ברכיים

מהם כאבי ברכיים

כאבי ברכיים מהווים מכשול בתפקוד היומיומי וכן עשויים לגרום לסיבוכים עד לאי יכולת הליכה.
הזנחה יכולה להביא לביצוע ניתוחים פולשניים, הרכבת מפרק מלאכותי. לכן מומלץ להגיע לטיפול ללא עיכוב.

מבנה אנטומי:

הברך הינה מפרק הנמצא בין עצם הירך לעצם השוק והיא מחברת ביניהם. בצמוד לה נמצאים גידים ורצועות וכן המפרק כולל סחוסים (נקראים מניסקוסים) אשר בולמים זעזועים ועוד קיימים בסביבה "בורוסות" התומכות בסיכוך בזמן תזוזת המפרק וישנה ה"קפסולה" שהיא מעטפת כללית לכל החלקים הנ"ל.

מהם הסיבות לכאבי ברכיים

1. דלקת בגיד הפיקה יכולה להיגרם מפעילות יתר.
2. דלקת זיהומית בברך
3. דלקת "גאוט" המאפיינת לרוב פגיעה בבוהן אך יכולה לפגוע גם בברך.
4. דלקת פרקים שגרונית (ראומטואיד ארטריטיס).
5. דלקת פרקים ניוונית (אוסטאופורוסיז).
6. קרע של הרצועה הצולבת או קרע במניסקוס שכיח אצל ספורטאים ופציעה טראומטית.
7. פגיעה מכאנית פריקה של הפיקה ונעילת המפרק. במצב זה חלקיקי עצם ו/או סחוס מגיעים לחלל המפרק וגורמים לכאב עצום.
8. כאבי גדילה אצל מתבגרים.
  • טיפול לכאבים בברכיים רפואה קונבנציונאלית:

ישנם אנשים המשתמשים בכדורים נוגדי דלקת, הזרקות של סטרואידים, חומצה הילארונית ומשחות,  אך חשוב להבין כי אלה רק מאלחשים את הכאב ולא מטפלים בו. כאשר האדם מרגיש הקלה וממשיך להשתמש בברך, הוא מחמיר את הבעיה עם כל המשתמע מכך.

אין להשתמש באנטיביוטיקה אלא במקרי קיצון. אנטיביוטיקה מחסלת את החיידקים אשר מתרבים כאשר יש רקמות מתות בגוף. החיידקים מתרבים ומגיעים על מנת לסלק את התאים המתים, התאים אשר נפגעו מהמחלה.

חיידקים אלה אינם האויב, להיפך, פגיעה בהם הורסת את הבריאות. יש לחפש את הסיבה בעטיה נוצרו התאים המתים ולטפל בה.

לכן יהיה לא נכון להסכים לכל טיפול אשר אינו מטפל בשורש הבעיה. כאמור יש מספר גורמים להופעת הכאבים ויש לבצע אבחון על מנת לבודד את הסיבה העמוקה מיתר הסיבות אשר בעטיין רושמים רופאים כדורים וזריקות כטיפול.

• טיפול דיקור סיני לכאבי ברכיים:

במחקרים רבים נמצא כי הדיקור הסיני ידוע כטיפול היעיל הקיים לריפוי כאב.
    בתי החולים וקופות החולים אימצו את הרפואה הסינית והדיקור הסיני לטיפול בבעיות כאב ברכיים, ובעיות כאב כלליים.
    הדיקור הסיני (אקופונקטורה) לטיפול בכאבים בברכיים נעשה בנקודות נבחרות על פי ממצאי הבדיקה של המרידיאנים ובשילוב עם ממצאים רפואיים מתחום הרפואה המערבית. טיפול זה יעיל
    מאין כמותו, הוא משתמש בכוחות הריפוי הפנימיים ולא בחומרים כימיים חיצוניים.
    חלק מהיתרונות של הרפואה הסינית האינטגרטיבית לטיפול בכאבי ברכיים הוא על ידי איתור המרידיאנים ובדיקת תפקודי האיברים הרלוונטיים.
    המרידיאנים הנ"ל מובילים אל האיברים הפנימיים. האיברים הפנימיים הם אלה אשר אליהם צריך להתייחס כי כאשר הם (אחד או יותר מהם) לא מבצעים את תפקידם, זה יוצר כשל בבניית חומרים        מזינים הנצרכים לבנייה ולחיזוק שרירים, גידים, רצועות, סחוסים ועצמות.

• הדיקור מוליך כוחות ריפוי המתקנים קשרים בין תאיים ועל ידי כך מאיץ איחוי וצמצום דלקת.
  • הדיקור מגביר את רמות האנדורפין והדופמין ואלה מביאים לשיכוך כאב והרגעה וכך מתגברת זרימת הדם אל הרקמות בברכיים.
  • משך הטיפול הוא כ- 35 דקות.

צמחי מרפא לטיפול בכאבים בברכיים: לעיתים, על פי הממצאים יקבל המטופל פורמולת צמחי מרפא ( לפי מרשם אשר יוכן עבורו בבית מרקחת). צמחי המרפא יינתנו במקרים שונים כגון,
    כאשר לאדם יש חסרים תזונתיים המשפיעים על בניית חומרי גוף הרלוונטיים לתמיכה בברך.
    תזונה לטיפול בכאבים בברכיים: גם כאן בהתאם לממצאים, ימליץ הרופא הסיני על תזונה ייעודית לצורך הריפוי. תזונה היא מרכיב ראשון בחשיבותה בריפוי. בהמשך לתהליך עיכול התזונה נוצר      הדם.
    הדם בונה את הרקמות, הגידים, הרצועות והעצמות, ובכלל את האדם כולו. בדם נמצאת גם הנפש לכן יש חשיבות לתזונה וממוקדת לצורך הבראה ממצב מסוים הנגרם מחוסר חומרים חיוניים.
    טווינה / שיאצו – לטיפול בכאבים בברכיים: טווינה ושיאצו הינם פיזיותרפיה סינית
    (שילוב של פיזיותרפיה עם עיסוי) הכוללת טכניקות עיסוי, מתיחות ומניפולציות התומכות  ביישור מבנה למשל עקמומיות בגב, רגליים לא שוות באורכן והרפיית התקשויות של רקמות גידים,
    רצועות ושרירים. פתיחת  מעברי נוזלים ודם ממקומות בהם יש גודש וכאב. הטיפול נעשה באמצעות ידיו של המטפל. המטפל עובר על מסלולי המרידיאנים ויודע היכן נמצאות הנקודות עליהם יש      לעבוד על מנת להחזיר את הזרימה התקינה לכל המערכת.

סובל/ת מכאבי ברכיים ומחפש/ת פתרון שורשי, אמיתי ?